söndag 20 mars 2016

20 mars - Internationella glädjedagen

Källor;
Dayofhappiness.net
Wikipedia
UN












En dag instiftad av FN som firar glädje, jag har läst lite i deras manualer om hur man blir lycklig och hur man bör fira dagen. Det är det gamla vanliga att man blir lycklig av att andra är lyckliga, motion gör en tydligen också på sjukt glatt humör.

Tänker att om man behöver en manual till lycka, känns det inte allt för lyckat.

Förra året firades det med att Pharell Williams (Ja, ni vet han som var med och skrev "Blurred lines", en låt om att kvinnor egentligen menar ja när de UPPENBARLIGEN säger nej till sex.) skapade en 24 timmar lång musikvideo till sin låt Happy.

Tänkte att jag ska fira glädjedagen med sånt som gör mig genuint lycklig, bra musik skriven av folk som respekterar varandras gränser, ge den veganska osten ett nytt försök, sen kanske ta på mig mina solglasögon och gå ut och titta på vädret denna fina vårdagjämning.

Uppdatering;

Jag har spenderat dagen i jakt efter glädje, men förstått att jag missuppfattat och blandat ihop glädje och lycka, när man är glad är känslan glädje, när man är lycklig är det ett allmäntillstånd. Jag har varit glad idag, det är la mallen jag mäter idag.


/Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar