lördag 5 mars 2016

5 mars - Ostbågens dag

Källor;
Expressen
Aftonbladet
Temadagar













Jag firar genom att äta ostbågar, eller ostkrokar eller cheese doodles. Bågarna är införskaffade och till hälften uppätna, ägnat dagen åt att titta på The hunting ground och Last week tonight ta igen mig och fundera på universella frågor som;

Kan får och getter få barn ihop? Svar ja!
Är Puertoricaner amerikanska medborgare? Svar Ja?! eller snarare nja

...Detta är anledningen till att jag sällan lyckas sova.

Sen har jag ätit ostbågar så det skvätter på väggarna och tittat på när TV4 firade ostbågens dag förra året;


















Och uppföljningen med Ida Textell, räddningchef i Attuna och en fantastik sparrningsmatch mellan henne och patriarkatet/ Steffo, mycket nöje!



















Har tittat på detta klipp 4 gånger och Ida är nu något av en feministisk ledstjärna för mig.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar