fredag 4 mars 2016

4 mars - March forth

Källor;
Wikihow
Time and date
Metro
















Idag är det världsbönsdagen, det tänker jag inte fira.

Tänker istället fira fjärde mars, som på engelska blir March 4th, som låter som march forth som återigen till svenskan kan översättas med marschera framåt! En lång och överpedagogisk förklaring kanske, men dagen firas tydligen med att man ska blicka framåt, ta sig i kragen samt enligt vissa källor lyssna på peppig musik såsom "Eye of the tiger", misstänker att mina kollegor har en lång dag framför sig.

Vi kanske behöver lite pepp dock, eftersom biblioteket ska öppna på måndag. Har hela tiden trott att det skulle öppna på tisdag, tills igår kväll, ganska sent, såatteeeh.

Marschera framåt kamrater, några källor hävdar att man ska göra listor över vad man ska ha åstadkommit till nästa fjärde mars, andra att man inte ska döma sig själv hårt om man hade sumpat till exempel sina nyårslöften.

Tänker att jag gör någon slags kombo, sätter upp lite reala målbilder åt mig själv, då inte i klass med läroplanen, bibeln eller Habermas och sen håller jag mina målbilder för mig själv.

Det är ju faktiskt bevisat att om man delar med sig av sina mål så är man mindre benägen att uppfylla dem....

...men nu är jag sen till jobbet så orkar inte leta källa.

Uppdatering;

...och sen gick jag till jobbet och sen gick jag ut med jobbet och sen gick jag hem. Medan min vitlöksbaguette frodas i ugnen så marscherar jag framåt, med mål tills nästa fjärde mars en förundran över hur mycket saker kan förändras på ett år och en undran hur min nästa mars marsch kommer att se ut.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar