söndag 13 mars 2016

13 mars - Mazarindagen

Källor;
Norrmejerier
Alingsås.se
Temadagar








Nu får jag äntligen fira Mazarindagen!

Har Per Gessles album "Mazarin" på relativt trivsam nivå, med klassiker som "här kommer alla känslorna på en och samma gång", "tycker om när du tar på mig" och naturligtvis dagen till ära "Mazarin".

Läste på lite om mazariner och de verkar vara döpta efter Jules Mazarin, det finns 8 män och 6 kvinnor som heter Mazarin i Sverige.

Ska preppa kaffekokaren a.k.a Morris och sen bege mig ner till affären och införskaffa mazariner och sen ska jag äta dem.

Uppdatering;

Det blir citronmazariner, det är gott, ett fyrpack nästan nere och nu ska jag ta itu med att läsa ut min bokcirkelbok.

Uppdatering;

Mazarinerna åkte ner snabbare än Flume Ride och har läst klart bokcirkelboken och återgått till Per Gessle, han tycker ändå om mina bröst i morgonljuset och det är alltid något. Det kan aldrig kännas bättre än såhär hävdar han.

BTW! Låten "spegelboll" men lyrics såsom

"jag är där vart du än är
som ljus åt alla håll
som en spegelboll"

"Vem vill ha kontroll under en spegelboll"

Ge mig lite av ditt superknark Gessle! Så kan jag också skriva låtar om spegelbollar, vilket jag antar innebär discokulor?

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar