lördag 19 mars 2016

19 mars - Earth hour

Källor;
Earthhour.org
WWF
Wikipedia
















Ska släcka ner om ungefär en timme, har laddat upp med godis och en sudukotidning, tänker att värmeljus med doft av kanel, katt och gödd är ett lämpligt firande. 

Earth hour skapades av Världnaturfonden 2007 i Sydney (då 2,2 miljoner sydneybor och 2 000 företag minskade Sydneys elförbrukning med 10,2 procentoch har sedan dess spridit sig världen över.

Det kommer att vara mörkt och kallt, såsom mitt hjärta i lägenheten, snart så.

Uppdatering;

...det var mörkt. 

Jag har nu ätit upp mitt godis och har lite ont i magen, har för första gången hört mina grannar kissa, av ljudet att döma, en stående person, jag har löst sudoko och nu är jag sugen på mer godis.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar