fredag 11 mars 2016

11 mars - World plumping day

Källor;
Worldplumpingday.org
Wikipedia
Byggarbetaren.se





Har sett fram emot denna dag! Rörmokarnas dag, world plumbing day eller dagen då Ellen skärper sig, går in på affär, köper propprensare och donar med sina avlopp.

Fick igår reda på att jag minsann inte är någon elektriker och kan nu konstatera att jag heller inte är rörmokare, men beväpnad med kemikalier, tålamod och bara lite jävlar anamma (både bandet och attityden) så kommer nog det här gå suveränt.

Ska då rensa avloppet i badrummet och sen ge mig i kast med köket och min nemesis - köksvasken. Där mat tycker om att bo och vatten gärna stannar kvar för länge. Funderar på att köra antingen mördarkemikalier eller något husmoderligt såsom ättika.

Tänker kanske detta?;


















Försökt tillräckligt med propplösare i pulvervariant, så antingen detta eller nåt flytande, ser förvånansvärt mycket fram emot att vinna över avloppen!

Ska även fira att jag, till skillnad från många människor runt om i världen har tillgång till rent vatten, fungerande toaletter och underhåll av dessa.

...genom att fortsätta mitt vattenprojekt.

Uppdatering;

Det blev jobb och det blev fika, det blev mat och det blev besök på järnbutiken och nu ligger jag till sängs och hoppas att det kommer ha gått tillräckligt med tid för att mina rörmokardrömmar ska besannas. Köpte saker som puttrar i mina rör och är mäkta belåten.

Går nu till vasken och kollar läget... Inget hände och mina avlopp är sjuk oimponerade

Men vattnet rinner undan och mycket vatten under broarna genererar en lycklig Ellen.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar