onsdag 10 augusti 2016

10 augusti - Världslejondagen

Källor;
World lion day
Days of the year
Facebook
















Grrr! Läser på om lejon, gnuggar mig i ögonen och klunkar enorma mängder kaffe. Tänker att jag mjukstartar och tar en pleage innan jobbet, får se hur firandet kommer fortsätta, nu är jag mest inne på att överleva morgonen.

Uppdatering;

Lite morgonmusik kanske piggar upp mig!




Uppdatering; 

Var ju även tvungen att lyssna på;



















Med hårborste som mikrofon, dramatiska handgester och mycket knäböj i refrängen så känner jag att morgonen blev lättare att överleva.

Uppdatering;

Jobbat jobbet och utsatt mina kollegor för lite Elton John, lyft böcker likt Simba upp i skyn och jobbat ikapp mig ordentligt på jobbet, känns som att mer semester hade kunnat vara lösningen.

Jag spenderade morgonen med att läsa på om lejon och har under dagen nördat ner mig lite, signum för Lejon är då U (naturvetenskap) g (zoologi) f (däggdjur) b (rovdjur), alltså Ugfb.

Men nu ska jag quizza.

Uppdatering;

Quiz funkade sjukt bra, när det var litteratur/kultur/tv-spel/onödigt vetande, sporten är alltid min Akilleshäl och spriten räddade mig inte heller denna gång från sporten, åt även en ovärd veg.burgare och vid frågan "smakade det gott" svarade den vuxna och mogna Ellen " Ni får jobba på era vegetariska alternativ."

Meeen lejon i vilket fall...Vi är ju i Lejonets tecken nu också, så om ni tror på hittepå så kan ni la läsa på om smickrande allmängiltiga saker "folk" skriver om personer födda mellan 23 juli och 22 augusti.

Läser på lite onödiga faktan och som vanligtvis så är sexytime alltid på diverse tapeter, sååå lejon kan kopulera ungefär 60-80 ggr under ett dygn och för varje lejonunge som når vuxen ålder så snittas det ungefär på 3000 ligg.

Lejon är även det enda sociala kattdjuret (om man då inte tänker på mitt åbäke aka tapetmarodören) och lever i flockar( prides) på runt 20 djur. De är även det enda kattdjuret där honan och hannens utseende skiljer sig åt.

Kör lite mer musik;


















Grrr.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar