fredag 12 augusti 2016

12 augusti - Internationella ungdomsdagen

Källor;
Temadagar
UNESCO
Wikipedia








Är en FN-dag som firats sedan 2000.

Jag är ju knappast någon ungdom längre, men tänkte fira genom att diskutera livet med vår feriearbetare och montera en garderob till en annan ungdom. Alltså stödja dem i livet eller något, dagen är ju till för att ungdomarna själva ska upptäcka att de är en kraft att räkna med.

Jag får se hur dagen går, nu måste jag klunka kaffe.

Uppdatering;

Jag la landet och landet blev lagt. Pratade med feriearbetaren och stalkade honom om ungdomars rättigheter och skyldigheter i livet. Jag monterade en garderob till en ungdom och jag kände mig i sällskap av sju pers i övre medelåldern, jävligt ungdomlig och ganska korkad...så som sig bör.

Men nu sömn.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar