lördag 6 augusti 2016

6 augusti - Senapens dag

Källor;
Temadagar
Days of the year
Punchbowl









Det finns mycket att fira idag, är bland annat örtens dag, men när senap finns som alternativ så väljer en naturligtvis alltid senap.

Senaste gången jag köpte korv, tog jag så mycket senap att hela händerna, halva tröjan och hela baksidan av byxorna var täckta av det gula guldet.

Jag är fruktansvärt förtjust i senap, brukar ha minst tre sorter hemma och är alltid på jakt efter den ultimata senapen. Om någon skulle hitta den, så vet ni vart jag finns.

Är något drabbad av en mystisk sjukdom som lagt sig som en blöt filt över min redan bittra existens. Har en korv hemma som jag senare tänkte avnjuta med den enda senapssorten jag inte prövat på min affär;





















En Johnnys, den tilltalade mig då även jag är grov och stark, två av mina främsta kvaliteter.

Läser på lite om senap, drömmer om senap, försöker mig på det där med att vara stark och begrundar livet.

Uppdatering;

En kulinarisk läckerhet, förbannat god senap, den åker in med sina vänner i kylen.




















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar