söndag 7 augusti 2016

7 augusti - Världsvänskapsdagen

Källor;
Temadagar
Days of the year
Wikipedia









Firas den 30 juli eller den första söndagen i augusti, jag väljer alternativ två. Har vänner, de är awesome får ta och skicka lite fina tankar till dem eller avslöja lite mörka hemligheter för dem.

Dagen skapades ursprungligen av gratulationskortsindustrin och jag är ohyggligt chockad, är inte ni? Andra märkligheter är till exempel att Nalle Phu (en karaktär jag både hatar och föraktar) är FNs officiella vänskapsambassadör.

Får se hur dagen fortlöper, hoppas på chips och sömn.

Uppdatering;

Firas med sömn, chips, donuts, mer sömn, sällskap, tv-serier, diskussioner med vännerna över nätet och snart indiskt. Är så trött att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det, känns som jag hade behövt mer semester.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar