onsdag 17 augusti 2016

17 augusti - Svarta katters dag

Källor;
Days of the year
ASPCA
Wikipedia
















Svarta katter har en hårdare lott i livet, de är traditionella associerade med otur och olycka och är därigenom svåradopterade. Det finns även en teori om att de är svårare att fotografera och därför inte blir adopterade.

När jag skaffade katt, ville jag specifikt ha just en svart katt, dels för att det var extra death men även för att katthåren inte skulle synas lika väl på mina då enbart svarta kläder (kanske inte har ändrats allt för mycket).

Tänker att jag firar ännu en kattdag, det är ett steg till crazy-katt-träsket som jag börjar sjuka djupare och djupare i, men tänker att det kanske kan vara lite klädsamt. Tänker att jag köper nåe gott till henne och är nöjd med mina val här i livet.

Uppdatering;

Hon ligger brevid mig och kurrar sött, har matat henne med kattgodis och klappat henne på magen, den svarta lurviga magen.

Dagen har firats på jobbet och delvis i HarryPottertältet omgiven av miljontals barn men inga katter.

Cuddla katt, sedan konsert!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar