tisdag 23 augusti 2016

23 augusti - Köttbullens dag

Källor;
Temadagar
Norrmejerier
Snabbgross


Ja, kanske inte köttbullens dag för min del, utan en vegetariska variant på det hela. Får se hur ambitiös jag orkar vara, men om jag känner tisdagsformen så tror jag att halvfabrikat står på agendan.

När jag åt kött, så var jag en hejare på att rulla köttbullar och det var min uppgift inför jul och Ellenrullade köttbullar var ett måste på julbordet.

Det första jag smög in på julbordet (som för övrigt nuförtiden är helvegetariskt) när jag väl blev vegetarian var just bullar och i mitt fall Ellenbullar, som nuförtiden är ett måste, det och örtmarinerade morötter.

Tänkte att jag ska fira genom att gnaska bullar och vinna dagen.

Uppdatering;

Tisdagströtta Ellen slår te igen;

















Min spis är smutsig, maten är lat och magen är kurrig.

Uppdatering;





















Mätt som ett as, min mage är mätt och min kvällsform är vila.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar