måndag 8 augusti 2016

8 augusti - Internationella kattdagen

Källor;
Temadagar
Days of the year
Wikipedia









För 13 år sen beslöt jag mig för att skaffa en katt, mycket har hänt sedan dess. Jag brukar för det mesta vara relativt munter med mitt beslut, kanske inte då inatt när jag kämpat ett tag med att sova och åbäket väcker mig vid tre genom att göra ett studshopp hundra meter upp i luften i jakt på en fluga för att sedan landa på mitt ansikte, bli förbannad på flugan och sedan göra fler studshopp som alla resulterade i en underbar ansiktsmassage jag sent kommer att glömma.

Första dagen tillbaka på jobbet efter semestern och det känns just nu som att jag kommer dö, klunkar kaffe, klappar katten (trots en bubblande vrede över nattens bestyr.) och begrundar livets jävlighet, hade då inte bangat säng, pokémonjakt och ofantliga mängder snask.

Tänker att jag firar lite med att hylla katten, myten, legenden - Belse.


















Uppdatering;

Dagen har varit eländig och jag kommer hem till en reva i tapeterna, det är gött att vara kattägare ibland. Dessa flugor och detta kämpande för att behålla borgens behållning.

Passar på att lyssna på en gammal favorit (Som dock inte handlar om katter utan Twiggy Ramiez).


















Gosar katt, kollar på sentimentala bilder av katt och borde egentligen städa, men det är framtida Ellens problem.
























/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar