tisdag 9 augusti 2016

9 augusti - Rulltårtans dag

Källor;
Temadagar
Norrmejerier
Facebook








Är kanske inte särskilt förtjust i rulltårta, kanske för att jag aldrig bakat det själv och det tänker jag inte göra idag heller, trött som en gnu och lat som en gnus mer alerta polare.

Uppdatering;

Likt en pensionär smög jag mig in på affären och investerade.

































Kauge!

Uppdatering;

Jag åt hela, det fick bli min middag, nu kickar jag tillbaka smälter rulltårta och öppnar paket.

Uppdatering;

När en inte kan sova och hetsar upp sig över arga inkompetenta män som inte vet hur man gör @-tecken och det på något maaagiskt vis är mitt fel (ja, det är underbart att vara tillbaka på jobbet, tackar som frågar) så läser man på om...ja, idag... rulltårta.

Rulltårta kallas på engelska Swiss roll, det vill säga Schweizisk rulle, trots att rulltårtan ursprungligen verkar ha kommit ifrån central Europa och då närmare bestämt Österrike.

Rulltårtan verkar finnas lite överallt i världen men konceptet verkar vara detsamma; trökig kaka fylld med bös ihoprullad och sedan skivad.

Jag mår fortfarande lite rävigt av min rulltårtskaksmiddag och tänker att det där med att se över sina val här i livet kanske skulle vara passande, men idag är fan inte dagen.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar