torsdag 18 augusti 2016

18 augusti - Dålig poesidagen

Källor;
Holiday insight
Cute calendar
Days of the year






Vaknar lite oinspirerad, vilket nog kan vara en fördel just idag, ska spendera dagen med att knåpa ihop lite schyssta rhymes. Jag är väl kanske inte någon slags väletablerad skald eller skulle kunna påstå mig kunna skalda överhuvudtaget.

Jag har skrivit en dikt en gång, en pubertal, depressiv dikt om döden. Sen skrev jag en limerick till min kollega för att få tillgång till Legimus, den blev jag ganska nöjd med visserligen.

Brukar mest rimma på julklappar, då jag dagen innan julafton brukar lyssna på Lars Vegas trio, laga sjukt mycket mat, dricka kanelwhiskey och rimma, ofta med hjälp av booze och julstämning, mitt favorit rim var när jag gav svågerns en multimeter.

"God jul Per, du får den här, jag tror den mäter Ampere."

Jag måste sluka kaffe för inspiration, den kommer bli en lång dag känner jag på mig.

Uppdatering;

Hittar lite poesi såhär på morgonkvisten.

















Uppdatering;

Har diktat...

Jag skriver en dikt
det känns som en plikt

Mina rim är horribla
och versmått flexibla

Detta känns som en pärs,
nu dricker jag bärs.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar