onsdag 14 december 2016

14 december - Internationella apdagen

Källor;
Wikipedia
Days of the year
Anyday guide







Ok, Apdagen började som ett skämt mellan två konststudenter då den ena skrev "Monkey day" i den andres almanacka  på just 14 december, sen spred det sig på University of Michigan och genom kreativa människor online och nu är Apdagen ett faktum.

Så på Internationella Apdagen ska en sprida kunskap om apor, göra ap-relaterade saker samt bete sig som en apa, det vill säga vara göddig och fritänkande.

Tänker jag dricker mitt kaffe till lite videos;


















...vet inte om jag tycker en rökande apa är särskilt roligt.

Kör lite Karl Pilkington istället;

















Eller den ständiga musiklektionslåten från Djungelboken;


















och naturligtvis min drömman Eddie Izzard;


















Dricka kaffe, jobba jobbet och sen får vi se hur firandet går.

Uppdatering;

Har försökt få kontroll över lägenheten, hittat mustacher, haft på mig mustacher och tänkt på apor, firandet gå suveränt.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar