lördag 31 december 2016

31 december - Nyårsafton

Källor;
Wikipedia
Nordiska museet
Temadagar
















366 dagar är snart över och jag har ännu en gång kickat nyårslöftets ass. Någon jag i början av året trodde skulle vara simpelt och överkomligt genererade att jag har läst på om fantastiskt många saker jag aldrig skulle gjort innan.

För att fejkcitera " Jag har gjort saker, jag har gjort andra saker, jag har skrivit om dem, skrivit ihop dem, osv, anser jag att jag har bedrivit nyårslöfte, det anser jag med bestämdhet"

Idag ska jag fira nyår, kanske med pompa, kanske med ståt och definitivt med huvudbonad.

När röken har lagt sig tänkte jag ha en utvärdering över året, men än så länge får ni hålla er till tåls med nästa års löfte.

Jag ska sluta/börja med saker en månad i taget och i januari blir missionet att inte spela ett mobilspel jag gått och blivit alldeles besatt av.

Men nu kaffe!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar