onsdag 21 december 2016

21 december - Skumtomtens dag

Källor;
Temadagar
Facebook
Sötsaker.com
















Så skumtomte eller skum tomte eller juleskum som de egentligen heter är ett skumgodis från Cloetta i form av tomte, I Juleskum finns det gelatin,så blir inte till att namsa några tomtar för mig idag, har heller aldrig varit särskilt förtjust i skumgodis heller, vilket kanske är bra då;

"– Kött är den livsmedelsgrupp som normalt har störst klimatpåverkan. Därför är det anmärkningsvärt att en påse skumgodis har lika stor klimatpåverkan som en portion fläskkött, säger Anna-Karin Johansson på Livsmedelsverket." (Aftonbladet 2011:03)

Får se hur jag ska spendera mitt firande, då ätande inte ingår, får häva kaffe och begrunda mina alternativ.

Uppdatering;

Satsar på sär skrivning, kolla;





















...vilken skum tomte, ser misstänkt ut som en döskalle men om en tänker på det en runda till så borde tomten ha ett kranium under luvan. Det känns som att jag har fångat skumtomtens inre väsen och är vi inte alla trots allt likadana inuti...och andra plattityder.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar