tisdag 20 december 2016

20 december - Internationella mänskliga solidaritetens dag

Källor;
United Nations









En FN:dag som har firats sedan 2005 och återigen får jag möjlighet att lyssna på den beroendeframkallande "development goals" låten;


















Så enligt FN ska jag ägna dagen åt;

"a day to celebrate our unity in diversity;
a day to remind governments to respect their commitments to international agreements;
a day to raise public awareness of the importance of solidarity;
a day to encourage debate on the ways to promote solidarity for the achievement of the Millennium Development Goals including poverty eradication;
a day of action to encourage new initiatives for poverty eradication"

Jag har tvättid och är det något jag avskyr med än städtid så är det bannemig tvättid och fattigdom. Tänkte fira dagen genom försöka mig på solidaritet och naturligtvis bekämpa fattigdom genom att donera pengar till Hungerprojektet, gör det du också.

/Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar