onsdag 7 december 2016

7 december - Internationella dagen för civil luftfart

Källor;
Wikipedia
Temadagar
United Nations
















Ännu en FN-dag, som började firas av International Civil Aviation Organization redan 1994 på 50 års jubileum av undertecknandet av Convention on International Civil Aviation i Chicago 1944.

Försöker tycka det är roligt att skriva om civil luftfart, kommer på att fart betyder prutt på engelska så det finns vissa lju(d)sglimtar.

Kollar det dregelframkallande som är Transportstyrelsens luftfartsstatistik  och ser att under 2015 var det 34 441 308 avresande passagerare från våra flygplatser, vilket enligt mig är sjukt mycket och får mig att muttra i mitt gryt och mårra fram att jag minsann inte var nån av dem och att luftfart ändå är töntigt och att jag faktiskt kanske inte ens vill åka på semester och ha roligt.

Får se hur firande fortlöper.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar