fredag 9 december 2016

9 december - Pepparkakans dag

Källor;
Temadagar
Wikipedia
Kungsörnen
'












Har firats sedan 1996 och är instiftad av Annas pepparkakor, vilket känns supersneaky för att det även är Annadagen idag, men har varken julöl att sätta, lutfisk att lägga in, några ljus att stöpa eller den minsta lilla lusten ever att fira en kristen högtid.

Men har gratulerat min kära Anna och planerar jakt neråt affären för förnödenheter, tänker att det blir pepparkakor och lättlagad mat som jag snabbt kan ynka mig igenom.

Uppdatering;

Har lejt en hantlangare som ska leverera förnödenheter, viktigheter och pepparkakor. Jobbar på mitt humör och min snällhet genom att hälla i mig mängder av;


















Pepparkakskaffe, detta är min förfest!

Uppdatering;










Nom,nom,nom!

/Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar