lördag 17 december 2016

17 december - Internationella dagen mot våld mot sexarbetare

Källor;
Wikipedia
December 17
Sexwork Europe













En dag som uppkommit från en vaka för offren av Gary Ridgway även kallad "The Greenriver killer" som mördade 49 prostituerade i Washington State och dumpade deras kroppar i floden.

Våld mot sexarbetare är vanligt förekommade och oavsett vad en tycker om människors livsval eller livssituation är detta oacceptabelt. Jag personligen har svårt att förstå och ta till mig att det finns "frivillig" prostitution och det är något jag jobbar på, läser på om och försöker greppa.

Jag skulle kunna gå in i forskningsrapporter om självskadebeteende och dylikt, vilket även är vanligt bland porraktriser men läs på själva.

Idag donerar jag pengar till Rosenlundsstödet som hjälper de gatutrafikerade kvinnorna på Göteborgs mest kända prostitutionsgata, gör det du också!

här skriver de om situationen i Rosenlund.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar