torsdag 15 december 2016

15 december - Citroncupcakens dag

Källor;
National day calendar
Foodimentary
Cute calendar










Är helt hooked på citron, när jag var liten brukade jag pressa och ta som shots och min tandläkare förbjöd mig tillslut att göra det då det hade börjat bli frätskador på tessarna.

När systrami flyttade hemifrån bjöd hon in mig på en citronspäckad middag, då jag då var betydligt mer konservativ med smaker och hon antagligen visste att detta skulle gå hem. När Moderskapet var på bröllopsresa så köpte hon med sig citronlikör tillbaka till min förtjusning.

Så jag tänker att citroncupcakes borde vara ett vinnande koncept...det finns bara ett problem.

"Cupcake (fairy cake, koppkaka, tårtmuffin) är en sötare muffins med glasyr"

Jag tänker inte ställa mig barfota vid spisen, börja safta och sylta och vara präktig utan jag tänkte köpa, för tant är lat, tant är tråkig och tant ooooooorkar inte. 

Köpte ett kitt;





















Citronmuffins - för muffins
Honung - för sötare muffins
Röd pyntgelé - för glasyr

Gäller att tänka med kroppen tryckt mot boxens kanter.

Steg ett;

Förstör muffinsen med hjälp av honung, få smulor överallt.




















Steg 2 ;

Använd din "artistiska talang"






































Steg 3;

Tröttna och jobba på mogenheten



















Steg 4;

BOOOOOOOOOOBS!



















Steg 5;

Ät alla muffins själv.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar