torsdag 8 december 2016

8 december - Browniedagen

Källor;
Days of the year
Punchbowl
Cute calendar








Känns som att jag firar mängder an amerikanska temadagar och så är fallet även idag, men då jag bara kan svenska och engelska och lite danska, norska och innehållsförteckningsfinska eller som vi i branschen säger "ei saa peittää", blir detta vägen jag får vandra.

Har förberett mig likt en glattig tv-cock och köpte en brownie redan igår, den liksom jag väntar på att jag ska få börja äta igen, tänkt i alla fall nyttja exakt 3 dl kaffe och läsa på om brownies lite.

En brownie eller chokladruta som de kallades i äldre svenska kokböcker är en kvadratisk kaka med glasyr som påminner om kladdkaka och den spenderar sin fritid i mitt kylskåp och verkar skrika till mig saker om hur god den är och att jag bara kan ta en liten bit osv.

Tänkte ignorera skiet från kylskåpet och börja gör i ordning mig för dagens bestyr.


Uppdatering;

Drogögon mitt i ansiktet och;

















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar